Tafsiran Mimpi Buaya


mimpi buaya

Apa maknanya jika bermimpi melihat buaya, tidak kiralah samada bilangannya seekor ataupun lebih daripada seekor buaya.

Menurut tafsiran, mimpi melihat buaya membawa erti orang yang bermimpi itu akan mendapat khianat daripada musuh atau seterunya.

Menurut pendapat mereka yang ahli, bermimpi melihat buaya itu kemungkinannya adalah peringatan atau amaran kerna mimpi sedemikian adalah petanda ada musuh secara sembunyi-sembunyi sedang mengintai peluang untuk mencelakakan anda.

Satu pendapat ilmuwan mimpi menyatakan buaya yang muncul di dalam mimpi boleh jadi simbol kepada orang yang berkuasa, boleh jadi juga seorang pencuri ataupun melambangkan peniaga yang tidak jujur.

Mimpi melihat buaya di dalam air tafsir ertinya keburukan. Mimpi buaya di dalam air mencerminkan seseorang yang tidak boleh dipercayai tidak kira samada kawan atau musuh.

Manakala mimpi melihat buaya di atas daratan sedikit melegakan kerana dikatakan bermaksud ancaman atau musuh itu lemah dan akan mendapat malu.

erti mimpi:

mimpi buaya, mimpi dikejar buaya, tafsir mimpi buaya, maksud mimpi buaya, arti mimpi dikejar buaya

loading...


Your reaction?
boleh jadi boleh jadi
189
boleh jadi
Entahlah Entahlah
156
Entahlah
Tak Caya Tak Caya
161
Tak Caya
Suka Suka
136
Suka
Alamak ! Alamak !
127
Alamak !
Rileks Lah Rileks Lah
198
Rileks Lah

Comments 30

  1. Saya bermimpi waktu hendak pulang hujan deras,,jalan yg sy lewatn agk sdikit tergenang air,,dsepanjang jalan banyak buaya,,baik yg besar maupun yg kecil,,tp sy trs z jalan spy sampai k rmh,,slama perjalanan,,ada bnyk buaya yg cb memengsa,tp sy lawan mereka smua,,ada yg sy pukul,,saya tikam pakai pedang panjang,,ada yg sy lempar granat hingga hancur,,dan ada jg yang sy injak ,,,smuanya sy lawan,,akhirnya sy smpai jg drmh,,,apa maksud dr mimpi saya ini,,terima kasih

    1. maksudnya mimpi bapak .tak lapa lagi bapak akan jadi ultroman tdk pun bapak akan jadi power rigers hijau.dan maksud lain pjla kepala bapak banyak sekali kelimumur jdi harus babak berus kepala babak supaya kelimumur bapak hilang dan jga bulu hidung balak terkeluar dri hidung dan menjadi tempat syaitan bergantayangan…jdi itu la saja maksud mimpi bapak…

    1. makna mimpi kamu tu ada la ye mcm ni maksudnya ..jika kamu bermimpi buaya makna kaki kamu berbau seperti bangkai buaya ,tidak pun mulut mbah juga berbauh seperti bangkai tikus …menyebabkan org lain pusing kepala klu bercakap dgn mbah..jdi guna sabun clorox untuk cuci mbak ojnya mulut guna clorox …caranya ambim 10 biji lada merah pastikan yang merah lepas tu kunya la lada tersebut kemudian kumur dgn clorox …tetapi kangan di minum clorox nya …klu di minum nanti mbak jadi buaya…ok itu saja….

  2. sy pnya 2 mimpi ttg buaya .
    mimpi pertama : sy kan lg haid, stlh ituu *maaf* sy jongkok dn kluar darah haid sy, lalu mereka trbagi jd 3 stlh itu drah haid berbentuk jd 3 buayaa kecilkecil

    mimpi kedua : sy mimpi melihat buaya, brsma tmn sy, sy mencoba menaiki buaya itu, stlh ituu mulut buaya terbuka lebar lalu sy lari dn sy d kejarkehar buaya tsb

    artinya apa yaa ? tolng infonya 🙂

    1. maksudnya mimpi ryuka macam ini…tdak lama lgi ryuka akan kena cirit birit sampai siritnya keabisan.dan juga bulu ketiak ryuka terlalu panjang hendak la di gunting atau di bakar sedikit sedikit …sbb tetmpat syaitan dan jambalang bergantungan..

      maksud kedua pula macam ni terus terang mukut mbak sangat berbauh sepertinya bangkai kerbau ..sehinggakan mulut buah tersebut terbuka luas sebb tak tahan mencium bauh mulutnya ryuka sbb buaya gak ada tangan nak tutup hidung jdi cara buaya tersebut membuka mulut besar besar supaya mengelak dri bauh mulut atau bauh ketiak ryuka ….itu saja ertinya….

  3. askum ..semalam aq mimpi melihat buaya putih yg sangat besar aq melihatx di sungai dengan anak q eeeh tiba2 tangan anak q mau di gigit tp untung sya bisa mexelamatkanx apa artix ya tolong infox

    1. makna mimpi kamu tu ada la ye mcm ni maksudnya ..jika kamu bermimpi buaya makna kaki kamu berbau seperti bangkai buaya ,tidak pun mulut mbah juga berbauh seperti bangkai tikus …menyebabkan org lain pusing kepala klu bercakap dgn mbah..jdi guna sabun clorox untuk cuci mbak ojnya mulut guna clorox …caranya ambim 10 biji lada merah pastikan yang merah lepas tu kunya la lada tersebut kemudian kumur dgn clorox …tetapi kangan di minum clorox nya …klu di minum nanti mbak jadi buaya…ok itu saja….

  4. Smalam sya brmimpi, sy sdang brjalan d atas tanggul d tepi pantai, tiba2 sya mlihat s’ek0r anak buaya putih yg sudh mti, sya mlihat ada luka tusukan d perutnya dn mngeluarkn bau bsuk, tp tiba2 buaya itu hidup kmbli.. Apa arti mimpi itu..??

    1. erti mimpi kamu yaa macam ini,maksudnya mbak mega punya mimpi ialah akan di kejar anjing sebab kaki mbak mega berbauh seperti bangkai kucing..dan maksud lain mimpinya mbak mega tak perna korek telinga mbak mega ..jadi mimpinya dpt yv mcm itu…ya itu la saja erti mimpi mbak jdi p cuci kaki ngan korek telinga mbak…

  5. saya sedang mencari tafsiran mimpi tentang buaya yang saya mimpikan, tapi tidak ketemu, mohon bantuanya?? “saya bermimpi melihat teman kerja saya dimakan buaya ” artinya ap ya???

    1. erti mimpi saudara dede mengikut pirasat ilmu saya yang menjangau sehingga 7 petala langit dgn kekuatan 3 ekor kuda hitam bertompok coklat.ilmu tahap dewa.
      maksud dia mcm ni ..
      anda akan terbirak dalam seluar sewaktu makan di restauran kfc..dan nokosirit samasa dalam lift…
      dan yg paling menakutkan lagi dgn mimpi dede ni ialah..org orang akan memukulmu sehingga mulut mu hancur,sebab orang tdk tahan bauh mulutmu seperti bangkai kerbau yang sda mati 7 hari jdi org2 akan memukul kaki mu jga sebb berbauh seperti bangkai kucing. jadi berhati2 la ..cuba iun nafas dede mcm mna bauh dia tdk pun dede mungkin terlupa mencuci selepas buang air besar ..dan maksud lain sewKtu dede hendak ke mall anda akan terpijak tahi anjing kemudian org2 seluru mall tersebut akan memukul mu sehingga bauh tahi anjing tersebut hilang jadi hati2….

  6. SAYA SELALU BERMIMPI D BAWAH RUMAH BANYAK BUAYA X KIRA KECIL @ BESAR….DALAM PADA ITU ADA SESEORANG D BAWAH RUMAH TELAH DI SERANG BUAYA BERKENAAN…TAPI TDK PASTI SIAPA YG TELAH DISERANG.

  7. saya bermimpi ketika saya sedang berenang di kali dgn teman teman saya di kali yang airnya berwarna hijau lalu saya melihat seekor buaya kecil lalu buaya itu mengejar saya , saya lari pas saya liat kembali buaya nya mnjadi dua ekor buaya kecil lalu saya masuk ke dalam suatu ruangan buaya yg satu nya ikut masuk kaki saya menginjak injak buaya itu hingga mati lalu buayang yg satunya datang saya pukul kepala buaya itu dengan batu hingga buaya itu mati , apa arti mimpi saya ?

    1. Kerapkali ditemui tafsiran-tafsiran yang mengatakan buaya di dalam mimpi bererti musuh yang berkhianat. Justeru, ada kemungkinan itulah juga petanda yang ingin disampaikan melalui mimpi saudari April. Besar kemungkinan bererti ada musuh yang tidak senang dengan anda lebih-lebih lagi dengan kemesraan hubungan baik anda bersama teman-teman. Namun, siapa orangnya yang dikatakan musuh itu? Itulah persoalannya dan jika tersalah anggapan boleh juga merosakkan hubungan anda dengan orang lain, tidak kiralah samada teman atau sekadar kenalan. Yang pentingnya silaturahim perlu dijaga dan jangan sampai rosak hubungan persaudaraan sesama manusia. Itulah yang dimahukan syaitan.

      Anda tak perlu keterlaluan risau akan benar atau tidak pengertian mimpi ini. Jika kebetulan ianya benar bahawa ada musuh yang mengintai, usah juga dibimbangi kerna pada masa yang sama mimpi itu turut memberi alamat bahawa dengan usaha dan keikhlasan anda, akhirnya kebenaran akan terserlah dan anda akan menang mengatasi lawan anda.

  8. apakah maksud mimpi ini? Saya bersama kawan sedang naik perahu untuk ke seberang tiba2 perahu yang saya naiki terbalik sehinggakan saya terjatuh di dalam sungai. Tiba2 kelihatan seekor buaya datang menuju ke arah saya tetapi saya sempat menyelamatkan diri.

    1. Buaya di dalam mimpi, bagi sesetengah pendapat, mengibaratkannya seperti musuh atau orang yang ingin melakukan khianat. Justeru, mimpi yang anda alami itu kemungkinannya membawa petanda terselamat daripada cubaan musuh yang cuba melakukan angkara ataupun khianat.

  9. Saya bermimpi melihat buaya banyak tapi aneh nya buaya nya itu berada di air laut sedangkan saya berusaha untuk menjaga adik” saya dri buaya itu.. artinya apa ya??

  10. Saya bermimpi melihat buaya ketika hendak melintas sungai dan saya bergayut di tali dah melompat2 melintas sungai tersebut. Kemudian penduduk kampung mula ramai dan turut menggunakan laluan yang sama. Dan saya melihat sarang buaya
    Apa maksudnya terima kasih

  11. Saya pernah bermimpi buaya banyak di atas darat. Tapi betul kata orang2 tua kita cakap. Mimpi tudur masa waktu malam adalah Allah swt menunjukkan ssuatu perkara ataupun membetikan petanda2 pd kita. Mimpi tudur masa waktu siang itu adalah mainan Syaitan.. Saya mahu berkongsi sedikit, saya tidak pernah mimpi Buaya Banyak Di Atas Darat akhir nya saya cuba cari google apa maknanya. Mimpi ini adalah ssuatu peringat pd kita petanda buruk dan bersedialah menghadapinya.. ok pendekkan cerita, sebab sedih apa berlaku pd saya.. Saya redha masa tu mgkin tu persediaan apa yg sy mimpi.. Ibu kesanygan sy telah pun meninggal dunia selepas saya mimpi 2 minggu lepas. Bukan nak syirik ke ataupun taksub ke.. ini adalah petanda nenek2 moyang kita. Ini adalah kongsi sedkit pd sy.. Saya x mahu cerita panjang sebb masih sedih bagi sy. Benda mati tak kan sy nak tipu.. Hope mimpi ni cuba cari jawapan tuk hadapai apa yg kita akan hadapi. Tq kerana membaca text sy. Assalamualaikum…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

log in

reset password

Back to
log in