Tafsiran Mimpi Labah-Labah


tafsiran mimpi labah-labah

Apa maknanya jika mimpi tentang labah-labah?

Menurut tafsirannya, mimpi melihat labah-labah maknanya dalam urusan perjalanan yang dirancang kemungkinan besar akan menempuh banyak dugaan dan rintangan, sekiranya tetap diteruskan. Justeru, pendapat lama turut menasihatkan agar ditangguhkan dahulu perjalanan buat sementara waktu.

erti mimpi:

mimpi labah labah, mimpi labah-labah, tafsir mimpi labah-labah menurut islam, maksud mimpi labah labah, mimpi labah-labah dalam islam

loading...


Your reaction?
boleh jadi boleh jadi
153
boleh jadi
Entahlah Entahlah
85
Entahlah
Tak Caya Tak Caya
163
Tak Caya
Suka Suka
105
Suka
Alamak ! Alamak !
78
Alamak !
Rileks Lah Rileks Lah
167
Rileks Lah

Comments 13

  1. Saya mimpi, labah2 putih nak buat sarang di kaki. Dia pusing keliling saya nk gulung talinya. Saya tarik untuk putuskan talinya tapi tak boleh. Justeru sebelum sedar, saya ambil lighter dan bakar ujung tali sarang yang melekat di hujung kaki saya itu lalu terputus. Labah labah itu menggelitat, dan saya tersedar. Apa itu?

  2. Saya mimpi di gigit labah-labah kecil tapi berbisa..saya digigit labah-labah tersebut lebih 6 Kali dan saya juga berusaha untuk bunuh labah-labah itu….tetapi setiap Kali saya cuba bunuhnya pasti saya digigit olehnya….sehingga saya terjaga Dari tidur kerana rasa sengal dan masih rasa sengal selepas terjaga dalam 5 saat…apakah maksud mimpi saya??

  3. SAYA MIMPI DISERANG DAN DIKEJAR OLEH LABAH-LABAH…DAN PENGAKHIRANNYA LABAH-LABAH TERSEBUT BERSEMBUNYI DIDALAM RAMBUT SAYA SETERUSNYA DIGIGIT. APAKAH MAKSUD MIMPI SAYA?

  4. Saya bermimpi seekor labah2 telah hinggap ke baju saya. Apabila saya buangnya ke lantai tiba2 terdapat banyak anak labah2. Minta penjelasan daripada pihak tuan.

  5. Ade satu malam saya tak boleh tido dari kul 12.30 pagi sampai 3 pagi..saya gelisah sgt tak tau knapa..lpas saya tu saya dengar ayat kursi n bacaan yasin dari mp3 fon..tiba2 je saya ternampak seekor labah2 lalu dari bantal saya n lari ke arah bawah katil..ape maksudnya??

  6. Salam nk tnye saye mimpi labah2 duduk kat sebelah leher sy labah-labah hitam tapi dia xkacau..elok sy terjaga bulu roma sy mengembang maksudnya adakah petanda buruk yg akan berlaku?

  7. Salam saya mimpi pergi ke gunung bersama keluarga dan kwn, sedang saya berborak dgn adik saya terasa kegelian dan perasan ada sesuatu di kaki kiri saya,saya cuba keluarkan ia dari seluar saya tetapi masih rasa geli rupa-rupanya ada lebih 8-9 ekor labah-labah, saya tak pasti warnanya sebab kegelian saya tak tengok tapi besar lebih kurang saiz 1 tapak tangan dan hanya berada di tempat yang sama, ada saya terbayang warna hitam, tapi ada labah2 yang last saya beranikan diri tengok rupanya sangat cantik dan berwarna ungu dan kuning, saya lepaskan dan ia pergi. Saya tidak digigit labah2 cuma rasa geli krn berada dikaki dan sy lepaskn mereka. Boleh sy tahu kemungkinan maksud mimpi saya,terima kasih..

  8. Salam.sy bermimpi labah2 puteh besar mengejar sy..bila labah2 itu nk menghampiri sy lalu sy terus trjaga..pakah penjelasanya?

  9. salam says mimpi tiga ekor labah-labah yang cuba hingap di tangan. saya cuba goyang-goyangkan tangan hingga labah-labah tu jatuh, cuma labah-labah yang satu lagi degil tetap hingap di tangan. saya berusaha tuk jatuhkan labah-labah tu dan pukul tetap ada dan pandai mengelak.. hingga ia saya terjaga dari tidur.. huhuhu.. seram

  10. Saya mimpi banyak labah2 bersarang kat jam emas lepas tue keluar labah2 besar berwarna merah lari then dia tkde hala tuju lari dia pon kejar saya, apa mksud ya

  11. Salam. Saya mimpi dikejar labah-labah berwarna kelabu. Saiz lebih besar dari manusia. Mengejar saya kemana saja. Minta tolong ayah saya halau, kemudian saya tersedar. Apa maksud mimpi tu?

  12. Assalamualaikum.Saya mimpi dikejar seekor labah-labah yang berwarna hitam dan bersaiz sederhana.Kemudian ia pergi ke kaki saya dan menggigit kaki saya.Tidak pasti sama ada kaki kiri atau kanan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

log in

reset password

Back to
log in